Керівник фракції «Народний контроль» у Львівській міській раді Валерій Веремчук підтримує План сталої мобільності міста, який уже незабаром представлять міським депутатам до розгляду на сесії. Втім має сумніви щодо його реалізації.

Про це депутат написав на своїй сторінці у Фейсбуці.

Зокрема, План депутатам фракції презентував заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий. За його словами, напрацювання тривали близько року із залученням європейських експертів.

«Перші враження. Гарно пророблена робота із врахуванням особливостей Львова, його вулиць. З огляду на це, визначили пріоритети і завдання. На перше місце виносяться створення безпечної і комфортної пішохідної інфраструктури, розвиток громадського транспорту, «трансформація» велосипеда у свідомості львівʼян із розваги у повноцінний транспортний засіб», – написав Веремчук.

Він також наголосив, що мета саме такого підходу зрозуміла, – зменшити використання приватних автомобілів, «розкоркувати» місто через умови, коли пішки чи громадським транспортом буде і зручніше, і швидше, і дешевше. Інструменти для втілення – відокремлені смуги для громадського транспорту, чотири тарифні зони для паркування (чим ближче до центру, тим дорожче. А зараз щодня у центральну частину заїжджають близько 150 тисяч осіб), Зелені лінії з житлових районів у центральну частину, втілення в життя концепції коротких відстаней. На радіусі 4-5 кілометрів створюватимуться житлово-робочі зони з усією необхідною для життя інфраструктурою.

«У теорії все дуже перспективно. Також із колегами, які представляють Рясне, Михайлом Дідухом, Іриною Оршак, подамо ще кілька пропозицій для покращення мобільності у цьому мікрорайоні. Але тепер головне – реалізація. Як, коли, за скільки? Очевидно, що йдеться не про рік і не про два. Очевидно, що потрібно сотні мільйонів, а то й мільярди гривень. А ще виконавці. Навіть у мерії визнають, що бракує фахівців, які б могли б взяти на себе роботу над окремими напрямками Плану», – зазначив Валерій Веремчук.

За його словами, у представленому Плані є чітко розставлені пріоритети, натомість мерія й досі не визначилася із загальними пріоритетами у розвитку

«Наприклад, на крайній сесії я вкотре наголосив на необхідності якнайшвидше почати будівництво доріг на Ряшівській, між вулицею Суботівською і Рясним. Це стратегічно важливі обʼєкти, які більше не можна переносити з року в рік. Їхній реалізації треба приділяти максимум зусиль – від зменшення бюрократичних процедур до пошуку джерел фінансування. Натомість процеси уже три роки гальмуються. Тому запропонований План мобільності Львова хороший. Питання тільки в реалізації. І саме це наразі викликає найбільше сумнівів. Не хочеться, щоб цей задум перетворився на втягування міста у чергові шалені кредити на одиничні проекти, на яких можна зробити гарну картинку», – резюмував Веремчук.

 

Поширити допис: